Punktowe elementy odblaskowe typu LUX ze szkła pełnego

 Punktowe elementy odblaskowe na drodze I Jezdni

Punktowe elementy odblaskowe na drodze – najważniejsze informacje o produkcie

Punktowe elementy odblaskowe typu LUX z pełnego szkła hartowanego wykorzystują zjawisko retrorefleksji. Retrorefleksja to zasada, na której działają odblaski. Polega ona na tym, że światło (np. reflektora samochodu) odbija się od materiału odblaskowego i „wraca” do swego źródła. W ruchu drogowym bardzo ważne jest, aby punktowe elementy odblaskowe na drodze odbijały światło pojazdu ku uczestnikowi ruchu, niezależnie od kąta padania tego światła. Dzięki temu kierujący jest prowadzony lub ostrzegany w zależności od sytuacji panującej na drodze.

Wytrzymały materiał wykończeniowy

Punktowe odblaski najezdniowe typu LUX są wykonywane z hartowanego szkła bezpiecznego. Mogą wytrzymać nacisk punktowy rzędu  80 ton. Ponadto spód elementu jest pokryty powłoką, która odbija światło.

Punktowe elementy odblaskowe na drodze oraz jezdni, i ich montaż

Punktowe elementy odblaskowe na jezdni typu LUX z pełnego szkła hartowanego są dostarczane i montowane przez firmę Van Wylick. W ten sposób możemy zapewnić prawidłowy montaż oraz – w razie potrzeby – udzielić porady na temat właściwego zastosowania. Punkowe elementy odblaskowe typu LUX nie są instalowane na nawierzchni drogi, lecz – co ważne – w niej. Dzięki takiemu montażowi, odblaskowe elementy na drodze typu LUX nie zostają strącone z powierzchni jezdni i wytrzymują ciągłe najeżdżanie. Punktowe odblaski najezdniowe mogą być instalowane w asfalcie, w elementach betonowych lub w innych materiałach.

NEN1463-1en2-1

Oznaczenie CE

Kluczowe wymogi dotyczące jakości oraz bezpieczeństwa

Punktowe elementy odblaskowe typu LUX z pełnego szkła hartowanego spełniają europejskie normy NEN-EN 1463-1 oraz -2, posiadają oznaczenie CE.

Elementy odblaskowe na drodze i ich trwałość

Przy prawidłowej instalacji i normalnym użytkowaniu nasze elementy odblaskowe na drodze, wykonane ze szkła pełnego, mają trwałość dłuższą niż sam asfalt. To oznacza także, że nasze „kocie oczka” mają o wiele większą żywotność niż inne syntetyczne lub aluminiowe odblaskowe elementy na drodze. Każdy z nich ma trwałą powłokę, która przykrywa dolną część elementu, a więc odblask jest zachowywany i nie maleje. Ponadto, elementy tego typu nie wymagają konserwacji i podlegają samooczyszczeniu.

Pełna paleta kolorów

Punktowe elementy odblaskowe LUX z pełnego szkła hartowanego firmy Van Wylick są dostępne w wielu kolorach (wykonane są z gruntownie barwionego szkła).

W drogownictwie zalecane i montowane są na jezdni punktowe elementy odblaskowe z przezroczystego/białego szkła. Do zastosowań architektonicznych i/lub w celach dekoracyjnych często wybierane są warianty w innych kolorach. Dostępne są: czerwone, zielone, żółte, bursztynowe i niebieskie.

Gwarancja najwyższej jakości

Van Wylick udziela szerokiej gwarancji na punktowe elementy odblaskowe na jezdni typu LUX z pełnego szkła hartowanego.

Punktowe odblaski najezdniowe i ich zastosowanie

Punkowe elementy odblaskowe na drodze wykonane z pełnego szkła hartowanego nadają się zarówno na tereny miejskie, jak i wiejskie. Są szeroko stosowane w sektorze drogowym, ale nadają się również do zastosowań architektonicznych i dekoracyjnych. Oba te cele można oczywiście osiągnąć jednocześnie. Punktowe elementy odblaskowe z pełnego szkła hartowanego są instalowane w nawierzchni drogi i służą one kierowaniu, ostrzeganiu i kontrolowaniu ruchu drogowego. Punktowe elementy odblaskowe na jezdni są wyraźnie widoczne nie tylko o zmierzchu i w ciemności, lecz także zapewniają uczestnikom ruchu lepszą widoczność w ciągu dnia. Zwłaszcza przy oślepiającym słońcu lub w ulewnym deszczu, elementy te są lepiej widoczne niż znaki drogowe i tym samym znacząco zwiększają bezpieczeństwo. Punktowe odblaski najezdniowe można zastosować również np. na rondach turbinowych, niebezpiecznych zakrętach, podjazdach, autostradach, miejscach publicznych i parkingach. Zdjęcia poniżej przedstawiają wyżej wymienione lub inne zastosowania naszych elementów.

Typy

Po specyfikacje techniczne prosimy przejść do „Do pobrania”.

DO POBRANIA

FAQ, CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA

  • Brak zanieczyszczenia światłem
  • Trwała instalacja
  • Brak kosztów energii
  • Długa żywotność
  • Brak kosztownego okablowania
  • Samoczyszczące się
  • Brak konserwacji
  • Działają 360 stopni
  • Wytrzymują ciągłe najeżdżanie
  • Reflektory drogowe LUX spełniają europejskie normy NEN 1463-1 oraz -2
  • Rysunek 1

    Reflektory drogowe LUX są wykonywane z pełnego, hartowanego szkła bezpiecznego i są niemal niezniszczalne. Jeśli jednak reflektor nieoczekiwanie pęknie, szkło rozsypuje się w drobny pył, który nie powoduje zniszczeń ani zagrożenia. Niestety, na rynku dostępnych jest wiele reflektorów ze szkła, które pękając tworzą ostre odłamki (patrz Rys. 1).

  • Reflektory drogowe LUX są wykonywane ze starannie barwionego szkła. Kolor zachowuje się i nie zanika, w przeciwieństwie do reflektorów innych producentów, w których barwiona jest tylko wierzchnia warstwa.
  • Maja trwałą powłokę, a więc odblask jest zachowany i nie maleje.
  • Rysunek 2

    Nasze reflektory mają trwałą powłokę oblaskową, przed co ich zdolność do obijania światła jest stała i nie zmienia się. W produktach innych firm szkło często odchodzi od spodu reflektora (patrz Rys. 2)

  • Firma Van Wylick Wegdek-reflectoren BV jest na rynku już od ponad 20 lat i jest uważana za specjalistę w dziedzinie reflektorów drogowych z pełnego szkła hartowanego.
  • Van Wylick doradza, dostarcza i instaluje – wszystko zostaje załatwione przez naszą firmę.
  • Van Wylick udziela szerokiej gwarancji na nasz produkt, jaki i na jego instalację.
  •  Firma Van Wylick Wegdek-reflektoren BV działa na rzecz redukcji emisji CO2 i dąży do realizacji ambicji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Tak. Mogą przyczynić się one do znacznej redukcji emisji CO2. Ponadto, szkło jest materiałem przyjaznym dla środowiska naturalnego, który nadaje się do recyklingu. Najważniejszym składnikiem szkła jest krzemionka (70%), która występuje powszechnie na Ziemi. W porównaniu z materiałami syntetycznymi i aluminiowymi, które bardzo długo się rozkładają, szkło jest znacznie lepszym wyborem. Również dzięki długiej żywotności i zbędności konserwacji, środowisko naturalne zostaje mniej obciążone.

I tak, i nie. Reflektory z tworzyw sztucznych są tańsze w zakupie. Jednak są to produkty o krótkiej żywotności. Muszą one być często wymieniane i czyszczone. Reflektory z pełnego szkła są natomiast niezwykle trwałe. W większości przypadków są one w stanie “przetrwać” dłużej niż sam asfalt. Ponadto, nie wymagają one konserwacji i są samoczyszczące. W dłuższej perspektywie czasowej są więc bardziej ekonomiczne.

W ciągu pierwszych trzech tygodni po montażu, reflektory z tworzyw sztucznych będą działać dwukrotnie silniej niż reflektory szklane. Jednak ich zdolność do odbijania światła szybko zmaleje, zwłaszcza na drogach o dużym natężeniu ruchu. Po dwóch miesiącach użytkowania, ich zdolność do odbijania światła będzie taka sama jak reflektorów szklanych po siedmiu latach eksploatacji. Reflektory ze szkła mogą mieć drobne zarysowania na zewnętrznej powierzchni, ale ze względu na ich formę, ich zdolność odbijania nie zmniejszy się, ani nie spowodują one gromadzenia się brudu na reflektorze (brud nie osiada na szkle). Powłoka odblaskowa znajduje się na spodzie reflektora, przez co jest chroniona przed uszkodzeniami – tak więc reflektor zachowuje swoje właściwości.